Teljes gyrocopter tanfolyam

A részletekről érdeklődj telefonon, vagy emailben:

Kubicsek Attila, 06-30-911-8275, info@5x.hu

Gyrocopter-próbavezetés és alapismeretek 2 órában

A képzés ideje: megbeszélés szerint

Helye: általában Atkár repülőtér

Menete:

  • ismerkedés a gyrocopterrel, műszaki paraméterek és a gép működésének megismerése
  • Ellenőrző lista (check list) folyamata
  • műszerfal, kezelőszervek megismerése
  • beindítás, gurulás, felszállás, manőverezés, leszállás menete elméletben
  • beindítás, gurulás, felszállás, manőverezés, leszállás szimulációs gyakorlatai
  • próbarepülés utas-ülésben 1+1 felszállással kb. 10-15 perc repidővel
  • repülési gyakorlatok pilótaülésből kb. 45-50 perc repidővel

Repülési gyakorlatok tervezett programja:

  • beindítás, kigurulás, felszállás
  • kirepülés a légtérbe, majd egyenes vonalú repülés gyakorlata, irány, magasság és sebességtartás (10p)
  • fordulók gyakorlata (10p)
  • emelkedés, süllyedés, megállás a levegőben gyakorlatok(10p)
  • iskolakör, behelyezkedés, leszállás, átstartolás gyakorlása (10p)
  • szabadrepülés (10p)

Elméleti képzés ideje kb: 60 perc
Repülési idő: 60 perc
Teljes program ideje kb. 2 óra 30 perc

A program költsége: 95.000 Ft.

Jelentkezés és bővebb infó:

Kubicsek Attila, 06-30-911-8275, info@5x.hu
(ha éppen nem veszem fel, akkor valószínűleg levegőben vagyok, leszállás után visszahívlak)

Bemutatkozás

Kubicsek Attila vagyok, közel 27 éve repülök és ez idő alatt több ezer órát töltöttem a levegőben. Rengeteg helyen és változatos időjárási körülmények között repültem már a világ minden táján. Számtalan gyönyörű naplementét láttam már a levegőből (volt, amit még VFR-ben, de volt ami már IFR), repültem a Himalája 8000 méteres csúcsai alatt, tengerek, sivatagok felett és láttam már teljesen köralakú szivárványt is, amit csak a levegőből láthatunk. Nagyon sok szép emlékem van, de persze akad köztük egy-két „karcos” is. Szóval kaptam már hideget-meleget és közben rengeteget tanultam.

A repülés az életem részévé vált, szeretem mind munkaként, mind pedig szórakozásként. Az elmúlt 27 évben sikerült eljutnom minden kontinensre (az Antarktiszt kivéve), közel 60 országban jártam, melyek közül sokban repültem is, vagy munka, vagy szórakozási céllal.

Jogosítások:

  • PG – Siklóernyős pilóta I., II., III.
  • PG – Siklóernyős Tandempilóta
  • PPG (hátimotoros) pilóta
  • PPG trájk pilóta
  • PPL – Repülõgép pilóta (típusok: Zlin-142, C-152, C-172, C-182)
  • AGPL –  Gyrocopter (autogyro) pilóta (típusok: MTO-Sport, MT-03, MTO-Sport 2017, Apollo AG-1, Magni Orion 24, MTO Calidus, MTO Cavalon, Niki Kalitea, Sky-Cruiser SC-200)
  • Gyro on Floats – MTO-Sport úszótalpas gyrocopter,

Oktatói jogosítások:

  • Siklóernyõs oktató
  • PPG szakoktató
  • PPG trájk szakoktató
  • Tandem szakoktató
  • Csörlés szakoktató
  • Biztonságtechnikai szakoktató
  • Mentőernyő rendszer használatának szakoktatója
  • Gyrocopter oktató

Repülési tapasztalataimat az alábbi országokban gyűjtöttem:

  • Albánia, Argentína, Ausztrália, Ausztria, Bosznia-Hercegovina, Chile, Csehország, Franciaország, Gambia, Görögország, Grúzia, Horvátország, Kuba, Lengyelország, Makedónia, Marokkó, Monaco, Montenegró, Nagy-Britannia, Nepál, Németország, Olaszország, Peru, Portugália, Románia, Spanyolország, Svájc, Svédország, Szlovákia, Szlovénia, Törökország, Új-Zéland, USA, Vietnám

Minél többet tanulok a repülésről és minél több ismeretet szerzek a hozzá kapcsolódó tudományokból, annál inkább érzem azt, hogy végtelen mennyiségű tudás van jelen az ember életében.

Ugyebár életünk során akarva, akaratlanul is gyarapszik a tudásunk, de ha valaki tudatosan keresi az új ismereteket és szeret tanulni, az egyre több összefüggést lát meg a világ működésében és egyre inkább örömét leli a tudás megszerzésében.

Jelenleg is sok mindent tanulok és a jövőben is ezt tervezem, de sajnos egy életbe minden nem fér bele… Az egyik legfontosabb, amit megtanultam, hogy a valós tudás megszerzéséhez idő és idő kell. E nélkül nem fog menni. Se a gyakorlati, se az elméleti tudás megszerzése nem megy a „Mátrix”-os módszerrel, miszerint „becsatlakoztatjuk a fejbe a csatlakozó kábelt, majd indul a feltöltés és máris enyém a tudás”

Lehet, eljön majd ennek is az ideje, de most még maradnak a könyvek, az internet és tudást és tapasztalatot átadó tanárok, oktatók és a sok-sok gyakorlás.

A gyakorlati tudás megszerzése tulajdonképpen önmagunk programozása. A saját szoftverünk megírása, ami egy időigényes folyamat és minél több figyelmet szentelünk a „programozásra”, annál inkább fog jól működni bennünk.

…és végül a legfontosabb: mindig tisztelettel álljunk a repüléshez és soha ne gondoljuk azt, hogy minket már nem érhet meglepetés és, hogy már nem tanulhatunk újat. Ehhez jó, ha az ember rendelkezik némi önismerettel. Tulajdonképpen a repülési tapasztalatunk és tudásunk bővítése által önmagunkat, személyiségünket fejlesztjük.

Jelenleg Magyarország első Gyrocopter Iskolájának (ONE-TWO-FLY) vagyok az egyik oktatója.