Következő siklóernyős alaptanfolyam indul:

2025. február eleje

Az első elméleti képzés február elején lesz (online), az első gyakorlati nap pedig, időjárástól függően az első alkalmas hétvégén

Vedd igénybe a páros kedvezményt!
További infók, árak alább


Így kezdődik a repülés:


Siklóernyős alaptanfolyam

Néhány szó magunkról, ami segíthet a döntésben:

  1. Az egyik legrégebbi iskola vagyunk Magyarországon,
  2. Rendszeresen repülünk, így tudásunk nem csak elméleti,
  3. Az általunk tartott tanfolyamok célja a valós repülési tudás átadása, nem a tömegek minél gyorsabb leoktatása,
  4. Iskolaszerűen elsőként kezdtük meg a hátimotoros és trájkos pilóták képzését Magyarországon,
  5. Folyamatosan képezzük magunkat és tudjuk, hogy a tanulási folyamat egy életen át tart.

Ez a klasszikus marketing, ami tömören elmondja rólunk a lényeget.

…és van a nem klasszikus, ami szintén elmondja a lényeget, csak másképp.

Szánd rá azt az 5 percet az idődből és olvasd el az alábbi részeket is, mert így alaposan informálva leszel a siklóernyős tanfolyamot illetően.

  1. Nem állítjuk azt, hogy csak nálunk tudsz megtanulni siklóernyőzni, rajtunk kívül van még néhány iskola, akik lelkiismeretesen csinálják a képzést és valós tudást kapsz tőlük.
    FIGYELJETEK A KÖVETKEZŐRE: olcsón hírdetett tanfolyamok sok esetben csak résztanfolyamok. Sosem visznek el a siklóernyős „A” -Pilóta vizsgáig vagy teljes értékű, valós tudás nélkül kapsz egy A-pilóta vizsgát, ami olyan, mintha a rutinpálya után kimennél az autóval egyedül vezetni a forgalmoba. Továbbá mindíg lesz valami plusz költség, ami hozzájön majd és a végén mindíg többet fizetsz, mintha befizettél volna egy normális tanfolyamra. Előfordul olyan is, hogy csak a tanfolyam elvégzése után jössz majd rá, hogy, amit tanultál az nem biztos, hogy a legjobb és legbiztonságosabb technika. Vannak gyakorlati elemek, amit az iskolák 80%-ka biztonsági okokból már nem úgy tanít, mint 10-15 évvel ezelőtt, de vannak, akik még a régmúlt idők technikáit használják, mert változtatni mindig költséggel jár vagy éppen ők maguk sem tudják jól az új technikát, ezért tanítani sem tudják azt.
    Természetesen örülünk, ha minket választasz, de ha mégsem, akkor  tanácsoljuk, hogy alaposan kérdezd meg, hogy hány oktatási napból áll a teljes tanfolyam, abból hány nap a gyakorlati képzés és mennyi az elméleti, illetve egy gyakorlati nap az hány óra oktatást tartalmaz. Az árban benne van-e szövetségi tagság, a vizsgadíj, klubtagdíj, stb. Az oktatások alkalmával hány oktató van jelen (főleg az elején), hány főből áll a tanfolyam.
    Amikor 30 emberre jut egy oktató a tanfolyam idejének első harmadában, akkor biztos lehetsz abban, hogy akkor fogsz levizsgázni az adott évben, ha elképesztően tehetséges vagy és különösen jó érzékkel áldott meg a sors a siklóernyőzéshez.
    Ha már van egy kis élet-tapasztalatod és vásároltál már mondjuk olcsó szerszámot (inkább fiúk tudják) és például három tekerés után letört a csavarhúzó nyele vagy maga a tolla eltekeredett, akkor tudod, hogy az egész készlet anyagminősége silány és mehet a kukába. Kvázi kidobott pénz az egész. Nyílván az ember egyszer kipróbálja, de utána soha többet.
    A repülés az nem egy olcsó szerszám, ami ha nem jön be, kidobod. Itt te leszel a levegőben és ezért fontos, hogy jó döntés hozz a képzésedet illetően.
  2. Nem tartunk „végtelenített” tanfolyamokat és nem csapunk be azzal, hogy mindenképpen megtanítunk siklóernyőzni, nem számít mennyi idő kell hozzá. Mindent megteszünk azért, hogy felépítsük a tudásodat olyan szintre, hogy biztonsággal repülj, de ehhez Te is kellesz. Egyszerűen fogalmazva, ha jelen vagy a képzéseken, akkor fogsz haladni, le tudsz majd vizsgázni, ha nem jársz rendszeresen, akkor nem.
  3. Annak ellenére, hogy a siklóernyőzés az egyik legszabadabb sport, megvannak a maga korlátai. Fontos, hogy ismerjük meg ezeket a határokat, tanuljuk meg hol vannak és sose lépjük át őket. Természetesen ezek a határok a tudásod gyarapodásával egyre tágulnak majd és egy olyan világba adnak betekintést, amit csak kevesen láthatnak. Ehhez szükséged lesz némi elhatározásra, kitartásra, tanulásra, egy kevés bátorságra és sok gyakorlásra.
  4. Kevés az a sport, amiben ennyi a változó, mint a siklóernyőzésben. Nincs két egyforma nap, egyforma időjárás és egyforma repülés. A tudásod is napról-napra változik, a felszerelések is folyamatosan fejlődnek, csak egy dolog fix: a természeti törvények. Ha ezeket tiszteletben tartod és megérted a működésüket, akkor megnyílnak a kapuk a 3. dimenzió világába

Ha úgy döntesz, hogy megismerkedsz ezzel a gyönyörű sporttal, akkor talán nem túlzunk, hogy nem csak egy tanfolyamot kapsz, hanem egy életformát is. Sok-sok felejthetetlen élményt, sok új ismerőst, utazást, kihívást,kalandot.


Következő siklóernyős alaptanfolyam indul:

2025. február eleje

Az első elméleti képzés február elején lesz (online), az első gyakorlati nap pedig, időjárástól függően az első alkalmas hétvégén

Ki jelentkezhet tanfolyamra?

Mindenki, aki betöltötte 16. életévét. Ez alatt szülői beleegyezés szükséges. Egyéb követelmény részünkről nincs.

Majd kell csináltatni egy sportorvosit, de akinek van autójogsija, annak nem lesz gond ez se.

Mikor indul a következő tanfolyam?

Tanfolyamaink általában februárban, illetve kora tavasszal (néha ősszel) is indulnak. Van, hogy az időjárás alakulása, vagy egyéb okok miatt a tanfolyamkezdés tolódik, így érdemes bármikor érdeklődnöd, mert lehet, hogy még éppen be tudsz csatlakozni a képzésbe.

Mennyi idő a tanfolyam?

A teljes tanfolyam általában 3 hónap, az aktuális időjárástól függően, ami elméleti és gyakorlati képzésből áll és párhuzamosan zajlik. Ez azt jelenti, hogy akár már az első gyakorlati napon is részed lehet egy rövid repülésben. A gyakorlati képzéseket hétvégén tartjuk, az elméleti képzéseket hétköznap késő délután (előadások) és a hétvégi gyakorlati képzés közben (helyszíni elméleti képzés).

A valós tudás megszerzése végett a siklóernyős tanfolyamra időt kell szánnod és ez 3 nap alatt nem fog menni. Természetesen vannak lehetőségek arra, hogy rövidebb kurzusok alkalmával belekóstolj a siklórepülésbe, de ez nem egyenértékű egy teljes tanfolyammal.

Hogyan épül fel a tanfolyam, mikor mit tanulunk?

Elmélet, ernyőkezelés, starttechnikák, talaj feletti alaprepülések, alacsony repülések 50m-ig, magas repülések 50m felett, időtartam repülések, vizsgára való felkészítés és vizsga

A tanfolyam első felében több oktató is jelen lesz a gyakorlati képzéseken, majd amikor már a repülések lesznek, ott már max. ketten fogják instruálni a növendékeket.

Összesen kb. 20-25 alkalom az elméleti és gyakorlati képzéseket is beleértve. Ebből 6-7 alkalom elméleti képzés, a többi a gyakorlat. Egy gyakorlati nap az kb.   7-8, néhány esetben akár 10 óra is lehet. Természetesen nem kötelező minden nap ott lenni és végig maradni az adott napon, de mint azt már előzőleg is kiemeltük a rendszeresség nagyon fontos.

Hol lesz a tanfolyam?

Elméleti képzés Online, illetve a felvett előadások bármikor visszanézhetőek. A gyakorlati képzés a budai hegyekben, illetve annak 30km-es körzetében, az aktuális széliránytól függően. Ritkább esetben, ha az időjárás Budapest környékén nem alkalmas a képzésre, van, hogy messzebbre is leutazunk, hogy ne maradjon ki egy tanfolyami nap.

Mennyibe kerül, és mit tartalmaz?

A tanfolyam az alábbiakat tartalmazza:

  • elméleti és gyakorlati képzést, siklóernyős tananyagot,
  • teljes felszerelést a tanfolyam idejére (ernyő, beülő, sisak, rádió),
  • startkönyvet
  • vizsgadíjat
  • az adott évre a klubtagsági díjat

Ára: 239.000 Ft + sportszövetségi tagdíj (11.000 Ft/év)

Vedd igénybe a páros kedvezményt!
Hozd el a párodat, barátodat, ismerősödet és nektek a szövetségi tagdíjat mi fizetjük.

Hogyan tudok jelentkezni?

Online jelentkezés itt

Bővebb infó, ha további kérdésed lenne:

E-mail: siriusrepuloklub@gmail.com
Tel: 06-30-911-8275, 06-20-777-9949

Hogyan működik a vizsga?

A növendék akkor vizsgaérett, amikor egy adott terepen az aktuális meteorológiai körülmények között önállóan el tudja dönteni, hogy a nála lévő felszereléssel repülhet-e vagy sem. Sikeres elméleti és gyakorlati vizsga után a növendék megkapja a siklóernyős jogosítást.

Befizetett tanfolyami díjat sajnos nem tudunk visszatéríteni, ezért kérünk előtte gondold át, hogy ténylegesen akarod-e a képzést.

Tanfolyam után mi történik?

A teljes tanfolyam végeztével, a kapcsolatunk nem szűnik meg, hanem továbbra is lehetőséget biztosítunk a folyamatos együtt repülésre és fejlődésre. Részt vehetsz a napi repüléseken, a hazai és nemzetközi túráinkon, versenyeken. A repülési levelező listánk állandó tagjává válsz, ami kapcsolatot biztosít számodra, hogy mindig csatlakozhass a napi repülésekhez.

Rendszeresen szervezünk túrákat belföldre, és külföldre.

Néhány hely, ahová járunk:

  • Albánia
  • Argentina
  • Ausztria
  • Chile
  • Észak-Macedónia
  • Franciaország
  • Horvátország
  • India
  • Lengyelország
  • Marokkó
  • Mauritius
  • Monaco
  • Montenegró
  • Nepál
  • Olaszország
  • Portugália
  • Románia (Erdély)
  • Spanyolország
  • Szlovákia
  • Szlovénia
  • Vietnám

ugrás a lap tetejére


Siklóernyős pilóta I-II-III

tanfolyam, vizsgára való felkészítés, vizsga

Alapfokú tanfolyamot végzett siklóernyősök, vagy a repülésből hosszabb időt kihagyott pilóták részére.

A tanfolyam menete

A tanfolyam az elméleti képzéssel kezdődik, ezt követően zajlik a gyakorlati oktatás. Az elméleti képzés online, vagy a belvárosi klubhelyiségünkben történik.

Témakörök

  • Felszerelésismeret
  • Repüléstechnika
  • Meteorológia
  • Navigáció
  • Vészhelyzetek
  • Légtérismeret-szerkezet, ICAO
  • Szabályok, Légijog

A gyakorlati feladatok végrehajtása vagy csörlésből történik, vagy az általunk szervezett B-vizsga és biztonságtechnikai táborok egyikén.

Online jelentkezés itt

ugrás a lap tetejére


Hátimotoros pilóta (PPG-FL) és trájk pilóta (PPG-PL)

tanfolyam, vizsgára való felkészítés, vizsga

(Csak siklóernyős alaptanfolyamot végzett pilóták számára)

1, PPG pilóta, PPG trájk pilóta vizsga:

Ideje: 2 alkalom (elméleti és gyakorlati vizsga)
Helyszín: elméleti vizsga Budapesten, gyakorlati vizsga megbeszélés szerinti helyszínen.
Első alkalom: elméleti vizsga: PPG kérdéssor, amit ha a növendék sikeresen megválaszol, akkor megkezdheti a gyakorlati vizsgát.
Második alkalom: gyakorlati vizsga: egy alkalom, ahol a növendéknek be kell mutatni a kért gyakorlati feladatokat (biztos start, fordulók, kontúrozás, leszállás járó és álló motorral, átstartolás, célra-szállás, útvonalrepülés).
Sikeres elméleti és gyakorlati vizsga esetén, PPG vagy PPG trájk, Növendék II. jogosítást, majd PPG vagy PPG trájk Pilóta jogosítást kap.

Ára: 50.000 Ft.

2, PPG pilóta, PPG trájk pilóta vizsga és vizsgára való felkészítés:

ideje: 4 alkalom
Helyszín: elméleti képzés és vizsga Budapesten, gyakorlati vizsga megbeszélés szerinti helyszínen.
Első két alkalom: teljes PPG elméleti képzés.

  • felszerelés és műszaki ismeretek,
  • aerodinamika,
  • meteorológia,
  • repüléstechnika,
  • vészhelyzetek,
  • repülési és elsőbbségi szabályok,
  • jogi háttér és szabályok,
  • műszerek, rádiók ismerete, használata, rádiózási szabályok,
  • navigáció, légterek, ICAO rövidítések és térképolvasás, útvonaltervezés,
  • karbantartás, időszakos vizsgálatok,
  • egészségügy.

Harmadik alkalom: elméleti vizsga: PPG kérdéssor, amit ha a növendék sikeresen megválaszol, akkor megkezdheti a gyakorlati vizsgát.
Negyedik alkalom: gyakorlati vizsga, ahol a növendéknek be kell mutatni a kért gyakorlati feladatokat (biztos start, fordulók, kontúrozás, leszállás járó és álló motorral, átstartolás, célra-szállás, útvonalrepülés).

Sikeres elméleti és gyakorlati vizsga esetén, PPG vagy PPG trájk Növendék II. jogosítást, majd PPG vagy PPG trájk Pilóta jogosítást kap.

Ára: 80.000 Ft

3, PPG pilóta, PPG trájk pilóta teljes tanfolyam és vizsga:

Az elméleti képzés és vizsga:
ideje: 2 alkalom
Helye: Budapest
Gyakorlati képzés:
ideje: 4+1 alkalom
Helyszín: megbeszélés szerint, de általában Budapesttől északra, Fót-Dunakeszi térsége
A gyakorlati képzés menete:

–     műszaki felépítés
–     motor, trájk, felszerelés helyes beállításai
–     felszállás előtti ellenőrző lista, bemelegítés, egyéb földi gyakorlatok
–     startgyakorlatok álló motorral
–     startgyakorlatok járó motorral
–     felszállási technikák, emelkedés, iskolakör, leszállás
–     korrekciós beállítások
–     szoktató repülések
–     leszállás álló, és járó motorral
–     átstartolás
–     fordulók gázzal, gáz nélkül
–     hinták
–     kontúrozások
–     delfinezés
–     célra-szállás
–     útvonalrepülés és min. 500 m-es magasságnyerés
–     vizsga

Sikeres elméleti és gyakorlati vizsga esetén, PPG vagy PPG trájk Növendék II. jogosítást, majd PPG vagy PPG trájk Pilóta jogosítást kap.

Ára: 150.000 Ft.

Online jelentkezés itt

ugrás a lap tetejére


Siklóernyős tandempilóta

Feltétele: Pilóta II. jogosítás megszerzése óta eltelt legalább 6 hónap, minimum 50 repült óra, legalább 1db. 30km feletti táv, biztonságos és készség szintű, start-és leszállási technika.
A tanfolyam alatt a pilóta mind elméletben, mind pedig gyakorlatban elsajátítja, hogyan repüljön biztonsággal más személyekkel.

Elmélet:

  • Felszerelésismeret
  • Repüléstechnika
  • Szabályismeret, légijog

Gyakorlat:

  • 10 tandemrepülés utaspozícióban
  • 10 tandemrepülés pilótapozícióban
  • Vizsgarepülés

Vizsgáztatási költségek: 50.000 Ft. (saját felszereléssel)
Vizsgára való felkészítés és vizsgaköltség: 80.000 Ft. (felszerelést biztosítjuk)
Teljes tandem tanfolyam (elmélet+gyakorlat+vizsga) költségei:  130.000 Ft (a tanfolyamhoz a felszerelést mi biztosítjuk)

Ezen felül a szövetségnek kell majd fizetni 10.000 Ft vizsgadíjat!

Online jelentkezés itt

ugrás a lap tetejére